O selamu (sedmi dio)

Dužnost nazivanja i odgovaranja na selam

Ako musliman sretne grupu muslimana, sunnet mu je prvi nazvati selam, a vadžib je jednom iz grupe da se odazove selamu. Ako niko ne bi uzvratio, svima bi bio upisan grijeh.

Ako bi grupa muslimana srela jednog muslimana, dovoljno je da jedan iz grupe nazove selam.

Ako bi grupa muslimana srela grupu muslimana, dovoljno je da jedna osoba iz grupe koja susreće drugu nazove selam i da jedan iz druge grupe odgovori na selam.

Ako bi musliman čuo nazivanje selama preko radija ili tv-a, mobitela ili telefona, ili ako bi pročitao nazivanje selama, dužnost mu je odgovoriti na selam.[1]

Dužnost je da prvi nazove selam onaj koji ulazi u kuću, ured, školu, instituciju, trgovinu…

„O vjernici, u tuđe kuće ne ulazite dok dopuštenje ne dobijete i dok ukućane ne pozdravite; to vam je bolje, poučite se!“[2]

Isto tako dužnost je onoj osobi koja stoji nazvati selam onoj koja sjedi; prolazniku koji sretne osobu ili osobe koje stoje; jahač ili vozaču dužnost je nazvati selam pješaku; manja grupa većoj grupi ljudi. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: „Selam će nazvati onaj koji jaše onom koji hoda; i onaj koji hoda, onom koji stoji; i manja grupa većoj grupi.“[3]

Dužnost je da mlađa osoba prva nazove selam starijoj osobi. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: „Mlađi će nazvati selam starijima…“[4]

Dužnost je i djeci nazivati selam. Enes ibn Malik je prošao pored djece i nazvao im selam. Zatim je rekao: „Ovako je radio i Božji Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem.“[5]

A rukovanje pri nazivanju i odazivanju selama jeste od sunenta Poslanika, alejhi salatu ve selam, jer je to dokaz poštovanja i ljubavi u islamu, u ime Allaha, subhanehu ve te'ala.

Grljenje ili ljubljenje u obraz ili ruku pri nazivanju selama jeste od stvari za koje ulema smatra da nisu od zapreke.[6]

__________________________________________

Autor: Elvis Deumić

 

[1] Hissa Abdulaziz el-Su’dij, Min el-Huda el-Nebevijj, str. 57-58.

[2] Sura en-Nur, ajet 27.

[3] Buhari, 6233.

[4] Buhari, 6234.

[5] Buhari, 6247.

[6] Jedino imam Malik kaže da je mekruh grljenje i ljubljenje u obraz.

Ostavite komentar

avatar
  Obavještenja  
Obavijesti me o